دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور - قیمت دیزل ژنراتور - انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور - قیمت دیزل ژنراتور - انواع دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتور - اجزای دیزل ژنراتور - دیزل ژنراتور

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

دیزل ژنراتور - دیزل ژنراتور دست دوم - شرکت هوبارت صنعت 44374283-021

 

نکاتی در رابطه با محل نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور باید در نظر گرفت :

 

1– فضای باز یا فضای بسته (کانوپی)

2– وجود سیستم تهویه مطبوع به داخل اتاق 

3– قابلیت دسترسی آسان با فرض بر نکات ایمنی و امنیتی و سرویس

4– امکان سنجی از لحاظ نگهداری دیزل ژنراتور به صورت دایم یا موقت در مکان نصب شده (داخل کانوپی یا اتاق دیزل ژنراتور)

در حالت کلی، نحوه دسترسی به دیزل ژنراتور جهت تعمیر ونگهداری ، دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. همواره سعی شود دسترسی به دیزل ژنراتور را بسیار راحت و ایمن و همچنین با امنیت بالا طراحی کنید به این دلیل که در صورت وجود موارد اضطراری، به راحتی به دیزل ژنراتور دسترسی داشته باشید و موارد ایمنی و امنیتی نیز، جزء اصلی ی این موضوع محسوب می شود.

دیزل ژنراتور - قیمت دیزل ژنراتور - تعمیر دیزل ژنراتور - اجزای دیزل ژنراتور
پارامتر مکان دیزل ژنراتور اولین و مهمترین اقدام در نصب دیزل ژنراتور است.
 
انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور چیست ؟

دیزل ژنراتور | قیمت دیزل ژنراتور | اجزای دیزل ژنراتور | تابلو چنج آور

دیزل ژنراتور یا مولد دیزلی و یا بنزینی و یا بادی و... به ترکیبی از موتور و ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی، اطاقک پوشاننده (کانوپی) جهت محافظت و کاهش صدا،  سیستم‌های کنترل، قطع کننده‌های اضطراری مدار، سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتومات و غیره که به منظور تولید برق استفاده می‌شود، می‌گویند. هدف از این ترکیب تولید الکتریسیته یا همان برق از سوختهای فسیلی است. یعنی این دستگاه نیروی مکانیکی حاصل از طریق احتراق سوخت  توسط موتور را از طریق نیرو محرکه به ژنراتور انتقال داده و پس از انجام فعل و انفعالات داخلی در خروجی جریان برق متناوب یا مستقیم را به ما می دهد.

 

دیزل ژنراتورها می‌توانند از ۱ تا ۲۵ کیلو ولت آمپر (KVA) برای منازل، فروشگاهها، ادارات کوچک،بخش های تولیدی کوچک و... استفاده شود. دیزل ژنراتور های توان بالا تا KVA۳۶۰۰۰ قابل استفاده برای مجتمع‌های اداری بزرگ و کارخانه‌ها تولیدی برق تولید می کنند.  یک ژنراتور ۱۰۰۰ کیلو ولت آمپر را می‌توان درون یک اطاقک ایزوله (سایلنت) قابل حمل قرار داد. ژنراتورهای ۲مگاوات(2000 کیلو ولت آمپر) برای ایستگاههای کوچک تولید برق استفاده می‌شوند و برای این منظور می‌توان از چندین دستگاه دیزل ژنراتور به طور سنکرونیزه استفاده کرد. ژنراتورها در سایزهای بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب، حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه می‌گردد . کشتی‌ها و بسیاری از وسائل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از دیزل ژنراتور نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. 

ژنراتور باید توان مورد نیاز پیش بینی شده معتبر را بدون آسیب فراهم کند این امر با دادن یک یا چند رتبه به ژنراتور بدست می‌آید.

 

 1  دیزل ژنراتور اضطراری (Standby) امرجنسی

در حالت قطع برق شهری به صورت خودکار اقدام به تامین برق مشترکین می کند. یک مدل از ژنراتور بصورت استندبای ژنراتور ممکن است لازم باشد تا فقط چند ساعت در ماه عمل کند اما مدل‌های دیگری از ژنراتورهای پرایم هستند که باید بصورت پیوسته عمل کنند. زمانی که یک ژنراتور جایگزین راه می‌افتد، ممکن است با شرایطی بخصوص عمل کند مانند ۱۰٪ بار اضافه که در طی زمان فعالیت می‌تواند منظور شود. ژنراتوری با مدل یکسان می‌تواند مرتبه بالاتری را برای سرویس جایگزین راه‌اندازی کند که آن برای امور پیوسته است. شرکت‌های سازنده بر طبق توافق جهانی برای هر ژنراتور رتبه‌ای قائل می‌شوند.
این رتبه بندی‌های استاندارد تعریف می‌شود تا اجازه انتخاب صحیح را بدهد و مقایسه خوبی بین سازنده‌ها صورت گیرد تا از عملکردنادرست ماشین جلوگیری کند و راهنمای طراحان باشد.
 

 2 دیزل ژنراتور پایه درجا  (Prime)

معمولا در اماکنی که موقتا به برق نیاز دارند به کار می آیند. مانند اردوگاه ها، نمایشگاه ها، اکتشاف معادن و کمپ ها. نباید در کاربردهای ساخت توان استفاده شود. خروجی موجود با بار متفاوت برای یک زمان نامحدود است. عموماً پیک تقاضای۱۰۰٪ رتبه اولیه ekW را با ۱۰٪ ظرفیت بار اضافی برای استفاده در موقعیت‌های ضروری برای ماکزیمم یک ساعت در ۱۲ ساعت را داراست. ۱۰٪ ظرفیت اضافه بار برای زمان محدودی در دسترس است. (معادل با توان اولیه و مطابق با ISO۸۵۲۸و توان اضافی مطابق با ISO3046 AS2789, DIN6271, and BS5514) این رتبه برای تمامی مدل‌های ژنراتور قابل استفاده نیست.
کاربردهای این ژنراتور بطور مثال : جایی که دسترسی به برق تولیدی نیروگاه نیست ژنراتور تنها مرجع تولید جریان الکتریسته باشد برای ارتباط راه دور با معادن، سایت‌های ساختمانی، زمین برگزاری نمایشگاه و فستیوال و غیره است.
 

 3 دیزل ژنراتور دائم (Continuous)

برای امور نیروگاهی یا برق سراسری هستند. قابل کاربرد در فراهم کردن توان پیوسته برای یک بار ثابت تا رتبه کامل خروجی برای زمانهای نامحدود است. هیچ قابلیت جانشین شدن اضافه باری برای این رتبه در دسترس نیست. توزیع کننده‌های مجاز شده مشارکتی برای رتبه بندی معادلند با توان پیوسته مطابق با ISO8528, ISO3046, AS2789, DIN6271, and BS5514
این رتبه بندی قابل اجرا بر روی تمامی ژنراتورها نیست. کاربردهای نوعی- این ژنراتور بار یکسان پیوسته را راه‌اندازی می‌کند و یا به موازات توان مصرفی پیوسته و اصلی برای ماکزیمم سطح مجاز ۸۷۶۰ ساعت در سال واقع می‌شوند. همچنین ممکن است برای برش پیک / پشتیبانی شبکه حتی از طریق اعمال برای ۲۰۰ ساعت در سال اتفاق بیفتد.
 

 4 دیزل ژنراتور چند منظوره

توصیه می شود برای کاربردهای با رویکرد اقتصادی از این نوع مولدها استفاده نشود. مثلا لزومی ندارد یک مولد دائم دارای تابلوی کنترل وصل خودکار در زمان قطع برق شهر باشد. به هر حال، معمولا یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۱ و ۸۰۱ کیلووات اکتفا شود. معمولا نحوه باردهی مولد در دفترچه مشخصات مولدها وجود دارد.