دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور - قیمت دیزل ژنراتور - انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور - قیمت دیزل ژنراتور - انواع دیزل ژنراتور

قیمت دیزل ژنراتور - اجزای دیزل ژنراتور - دیزل ژنراتور

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور | قیمت دیزل ژنراتور | اجزای دیزل ژنراتور | دیزل نراتور بنز | قیمت ارز دیجیتال

در این دوره زمانه نقش و  اهمیت  انرژی  الکتریسیته  همان برق در همه زندگی بشر بطور مداوم و مکرر افزوده می گردد و بالطبع مصرف این انرژی نیز بصورت گسترده ای رو به فزونی گذاشته و در نتیجه این امر و برابر نبودن تولید برق با مصرف آن کمبود این انرژی را بویژه در بخش صنعت موجب گردیده است. از طرفی چون در صنعت تولید صرفه اقتصادی و افزایش بهره وری حرف اول را می زند از دست دادن زمان حتی به خاطر یک ثانیه قطع برق یا پرداخت هزینه سنگین برق مصرفی در ساعات اوج مصرف برای اکثر مدیران صنایع امری ناخوشایند و منفی به نظر می رسد . به همین دلیل تامین و تولید مداوم و بدون وقفه این انرژی و بدست آوردن آن با صرف هزینه کمتر یکی از مسائل مهم مدیران و تصمیم گیرندگان بخش صنعت می باشد .
نصب و راه اندازی صحیح و درست دستگاه دیزل ژنراتور یکی از مهم ترین و واجب ترین موارد در میزان بهروری و عملکرد دیزل ژنراتور می باشد. رعایت اقدامات ایمنی و کنترل اتصالات ، نقش حیاتی در راه اندازی دیزل ژنراتور را بر عهده دارد. همواره نصب و راه اندازی یک دیزل ژنراتور می بایست توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام گردد تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی به دور باشد. بررسی و کنترل تمامی اجزای دیزل ژنراتور بسیار ضروری و حیاتی محسوب می شود و در صورت سهل انگاری خطراتی از قبیل برق گرفتگی از ژنراتور ، سوخته شدن ژنراتور ، آتش سوزی دیزل ژنراتور را فراهم می سازد.
کلیه افرادی که از موتور دیزلی استفاده می کند باید درمورد نحوه کارکرد و ایمنی آن نیز اطلاعات کافی داشته باشند. دستگاه های دیزل ژنراتور ساعت های طولانی کار می کنند و نیازمند به نگهداری هستند. موتور دستگاه های دیزل ژنراتور از دو نوع سیستم خنک کننده می تواند استفاده کند :

1-    سیستم هوا خنک.
2-    سیستم مایع خنک.
    
 موتور دیزلی از نوع خنک کننده مایع مقاوم تر از سایر موتور های دیزلی در بازار هستند. موتور ژنراتوری که با سوخت دیزلی (گازوئیل) کار می کند از سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده می کنند بنابراین نگرانی از بابت آتش سوزی مستقیم از موتور وجود ندارد. هشدارهای امنیتی برای موتور دیزل ژنراتور تفاوتی با دیگر موتور های دیزلی ندارند. از قرار دادن دیزل ژنراتور در محیط های مرطوب باید احتراز گردد . ملاحظاتی که باید برای ایمنی دیزل ژنراتورها در نظر گرفته شوند نه تنها شامل ایمنی خود شما می باشد بلکه شامل ایمنی موتور ژنراتور نیز می باشد.
تعویض روغن بموقع طول عمر دیزل ژنراتور را افزایش می دهد. ژنراتور هایی که با رعایت اصول ایمنی مناسب بکار گرفته می شوند به راحتی به مدت حداقل 10 سال کار می کنند. بازرسی تمام قسمت ها بصورت تک تک برای اطمینان خاطر از با کیفیت بودن ژنراتور ضروری است. تمیز نگهداشتن ژنراتور مانند جلوگیری از هر نوع نشتی یا خرابی الزامی است. قرار دادن موتور دیزل ژنراتور در معرض هوای پاک برای خنک کردن موتور و تازه کردن هوای آن ضروری است. دستگاه های دیزلی با سیستم خنک کننده آبی همراه می باشند ولی تهویه هم به همان میزان نیز دارای اهمیت می باشد. سیستم خنک کننده آبی همراه با تهویه هوا در داخل محفظه می تواند از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری کند. فشار بالا می تواند دینام را از کار بیندازد بنابراین کنترل فشار برای افزایش طول عمر ژنراتور حیاتی است.
موتور ژنراتور هایی دیزلی نیازمند به یک پیش گرمایش قبل از شروع بکار و یک پیش سرمایش قبل از سوخت گیری می باشند. برای سوخت گیری مجدد باید ژنراتور خاموش شود تا از آتش سوزی جلوگیری شود.


   کارهای احتیاطی مناسبی باید در زمان استفاده از دیزل ژنراتور ها در نظرگرفته شود مانند استفاده از سیم و کابل هایی که دارای کیفیت و کارآمد بالایی هستند. از تحمیل بار اضافی به دیزل ژنراتور جدا خودداری شود. حفظ دمای موتور ضروری است. درجه حرارت بالا باعث خاموش شدن یا خراب شدن دیزل ژنراتور در زمان افزایش بیش از حد حرارت می شود. فشار نامناسب روغن در موتور دیزلی باعث کارکرد نامناسب دیزل ژنراتور می شود. برای جلوگیری از خاموش شدن های پیش بینی نشده، از کیت های خاموش کننده (کپسول آتشنشانی) می توان استفاده کرد. کیت های خاموش کننده ، ژنراتور را درمقابل خرابی ها محافظت می کند و مکانیزم آن را کنترل می کند. نگهداری منظم از موتورهای دیزل ژنراتور ضروری و واجب می باشد مخصوصاً برنامه تعویض روغن آن از اهمیت خاصی برخوردار است .

تایمر دیجیتالی می تواند در جهت افزایش طول عمر ژنراتور بکار گرفته شود. تایمر مدت زمان مصرفی را مشخص می کند . داشتن دانش مربوط به جنبه های الکتریکی یک ویژگی خاص اضافه شده به احتیاجهای ایمنی در هر موتور می باشد. استفاده از یک کارشناس حرفه ای در هنگام سرویس ژنراتور برای بالا بردن ضریب ایمنی نیز ضروری می باشد. برسی هایی هم برای جلوگیری از آتش سوزی در هنگامی که دمای دیزل ژنراتور بالا می رود باید در نظر گرفته شود. ریخته شدن روغن و گازوئیل بروی زمین از مهمترین عوامل آتش سوزی می باشد. همچنین کلیه کانکشن های روغن و گازوئیل باید فاقد از هرگونه نشتی باشند. نصب ژنراتور ها باید در محلی دور از خانه های مسکونی باشد ( جهت کاهش آلودگی صوتی و هوا در محل سکونت، در عین حال ذخیره سازی برق در صنعت ، خانه و محل کار که به شبکه برق اصلی متصل می باشند امری بسیار مهم تلقی میگردد.  معیار قدرت و طبقه بندی هر دیزل ژنراتور، کیلو وات و یا کیلو ولت آمپر (kva) می باشد.

مهمترین و واجب ترین نکات ایمنی در راه اندازی یک دیزل ژنراتور عبارت است از  :

دیزل ژنراتور | اجزای دیزل ژنراتور | قیمت دیزل ژنراتور | دیزل ژنراتور بنز


1)    از ریخته شدن سوخت و روغن بروی بدنه دیزل ژنراتور اکیداً جلوگیری بعمل آید.
  2)    اتصالات و زانوهای مربوط به سیستم سوخت رسانی همواره کنترل گردد ( در صورت عدم توجه منجر به آتش سوزی در دیزل ژنراتور و انفجار در موتور                                   ژنراتور بنزینی خواهد شد )
    3)    از عدم وجود الکتریسته ساکن  یعنی سیستم ارتینگ در تانک سوخت اطمینان خاطر حاصل گردد.
      4)    از قرار گرفتن موارد اشتعال زا (گالن های بنزین) در کنار دیزل ژنراتور جلوگیری بعمل آید.
        5)    از میزان توان خروجی موتور دیزلی اطمینان حاصل گردد که در صورت افزایش دور موتور دیزل ، باعث سوخته شدن ژنراتور نگردد.

             دیزل ژنراتور می توانند انجام کارهایی را ضمانت کنند که در آنها بسیاری از تجهیزات بدون هیچ اختلالی کار میکنند حتی اگر برق                           بطور ناگهانی قطع شود. همچنین در شرایطی که شما عازم یک سفر طولانی به خارج از شهر باشید دیزل ژنراتور ها و سایر مولد های                 برقی از جمله موتور برق ها می تواند کاربرد بسیار مهمی داشته باشد. در حال حاضر تمامی هتل ها، بیمارستان ها، پمپ بنزین ها،                سازمان های ارتباطی، واحد های تولیدی ، ساختمان های تجاری ، مجتمع های تفریحی و رفاهی، صنایع بزرگ تولیدی، تاسیسات اضطراری،        کارخانه های استخراج معدن و مراکز داده ای فناوری اطلاعات و ارتباطات و ... نیازمند ذخیره برق بدون قطعی می باشند بنابراین یک پشتیبان مانند موتورهای دیزل ژنراتور می توانند بسیار پراهمیت باشند.